x تبلیغات
بررسی تخصصی قهوه

تنوع زیاد قهوه در فروشگاه های اینترنتی

 

مهمترین مزیت خرید قهوه از فروشگاه های اینترنتی، بزرگترین نقطه ضعف آن ها نیز خواهد بود. اگر بدانید به دنبال چه نوع محصولی هستید، دسترسی به ده ها برند و صدها قهوه مختلف، امتیازی بسیار ارزشمند است که آنلاین شاپ ها در اختیار شما می گذارند؛ اما اگر دقیقاً نمی دانید چه قهوه ای می خواهید، این تنوع زیاد می تواند کمی گیج کننده باشد و شما را از خرید اینترنتی قهوه مایوس کند.

اما دست نگه دارید! یک فروشگاه اینترنتی خوب، می تواند نقش یک باریستای با تجربه را بازی کند! تنها لازم است کمی در صفحات مختلف فروشگاه ما جستجو کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، اطلاعات زیادی در مورد همه انواع قهوه به دست بیاورید و خریدی آسوده و لذت بخش داشته باشید. همچنین اگر نیازمند راهنمای خرید قهوه هستید، برای بررسی مهم ترین عوامل در انتخاب قهوه، کمی دندان روی جگر بگذارید و این مطلب را تا انتها بخوانید. مطمئن باشید در این صفحه، کامل ترین راهنمای خرید قهوه برای شما آماده شده است تا بتوانید مناسب ترین قهوه را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. پیروی از این راهنمای خرید قهوه، به شما کمک می کند تا همه گزینه های پیش رو را بشناسید و مطمئن شوید که همیشه بهترین انتخاب ممکن را خواهید داشت.

هنگام خرید دانه قهوه عربیکا به چه نکاتی دقت کنیم؟

 

کیفیت دانه قهوه

دانه‌ های عربیکا که در شرایط مناسب کشت، فرآوری و نگهداری شده باشند، کیفیت بالاتر و در نتیجه قیمت بالاتری دارند. کیفیت دانه قهوه را می‌ توان با توجه به شکل، رنگ، سایز، رطوبت، تمیزی و خالص بودن آن سنجید.


برند قهوه

برخی از برندهای معروف و محبوب قهوه در ایران، مانند کافی استور، گارنیک، به کافی، علی کافی و نستله، با تولید و عرضه قهوه‌ های عربیکا با کیفیت بالا و بسته‌بندی زیبا و مقاوم، شهرت بسیاری در میان مردم کسب کرده‌ اند. این برندها معمولا قیمت بالاتری نسبت به برندهای ناشناس یا کم‌ کیفیت دیگر دارند.


روش برشته کردن دانه

روش رست شدن دانه ها، یک فاکتور مهم و مؤثر در تعیین طعم، عطر و رنگ دانه‌ های عربیکا است. روش‌ های مختلف برشته کردن، مانند لایت (روشن)، مدیوم (متوسط) و دارک (تیره)، عطر و طعم درجات مختلف برشته شدن را به دانه‌ها می‌ دهند. هرچقدر سطح رست شدن بالاتر باشد، دانه های قهوه تلخ‌ تر و تیره‌ تر خواهند شد و طعم قوی تری خواهند داشت.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C%DA%A9%D8%A7

ویژگی های قهوه اسپرسوی خوب

 

برخی از ویژگی های مهم قهوه اسپرسو عبارتند از:

  • تازگی و کیفیت دانه های قهوه
  • اندازه آسیاب و استحکام پایه های قهوه:

اگر با شیوه عصاره گیری مورد استفاده در تهیه اسپرسو آشنا باشید، حتما می دانید که اسپرسو نیاز به یک آسیاب بسیار ریز دارد تا آب به طور یکنواخت تر در آن نفوذ کند و طعم و عطر مطلوب را استخراج کند.

  • فشار و دمای آب:

اسپرسو در شرایط حدود ۸ بار فشار و بین ۱۹۰ تا ۱۹۶ درجه فارنهایت دما، دم می شود تا یک قهوه غلیظ و قوی با لایه نازک کرما روی آن ایجاد شود.

  • زمان و حجم دم کردن سکانس اسپرسو:

یک سکانس اسپرسو استاندارد، حدود ۱ اونس است و دم کردن آن حدود ۲۵ تا ۳۰ ثانیه طول می کشد. زمان و حجم دم کردن را می توان طوری تنظیم کرد که انواع مختلفی از نوشیدنی های اسپرسو مانند ریسترتو، آمریکانو و ... تولید شود.

حداکثر زمان ماندگاری قهوه چقدر است؟

 

پس از برشته شدن قهوه با دانه های کامل، در طول ۲ تا ۳ ماه پس از رست شدن، دانه های قهوه در سطح ماکسیمم از لحاظ طعم و کیفیت خود هستند و پس از آن، شروع به از دست دادن عطر و طعم خود می کنند. همچنین خوب است به یاد داشته باشید که دانه های کامل بیشتر از قهوه آسیاب شده تازه می مانند و میتوان آنها را تا 4-6 ماه مصرف کرد. این زمان، در مقابل 2-3 ماهی که برای قهوه آسیاب شده وقت دارید، عدد قابل توجهی است. با خرید قهوه اینترنتی، محصولات تازه تری دریافت خواهید کرد و خیالتان از این بابت راحت خواهد بود.

به طور معمول، اکثر فروشگاه ها و کافی شاپ ها، توانایی تعویض کیسه های قهوه را در هر ماه ندارند و فقط می توانند طراوت قهوه را تا حدی حفظ کنند. به همین دلیل است که دانه های قهوه موجود در فروشگاه احتمالاً تازه رست نیستند و کیفیت محصولات آنلاین شاپ های معتبر را ندارند.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86

طعم قهوه عربی

 

قهوه عربیکا می تواند انواع و اقسام طعم های مختلف را داشته باشد. این موضوع تا حد زیادی بستگی به محل رشد و نحوه کشت آن دارد. علاوه بر این، سطح برشته شدن دانه های قهوه و روش نگهداری و پردازش کردن مورد استفاده قبل از برشته کردن نیز باید در نظر گرفته شود.

قهوه ممتاز عربی باید طعمی لطیف و شیرین با رایحه هایی از کارامل، شکلات یا نت های آجیلی داشته باشد. برخی از قهوه های عربی حتی طعم های میوه ای، گلی یا ادویه دار را به نمایش می گذارند. قهوه عربی همچنین دارای اسیدیته ملایم و مطبوع و حداقل تلخی است. این مشخصات تا حد زیادی به مشخصات عطر و طعم دانه های عربیکا شباهت دارند. دلیل آن را هم قبلا ذکر کردیم.

از طرف دیگر، نحوه دم کردن قهوه نیز مهم است. قهوه عربی، شیوه دم کردن مخصوص به خود را دارد که با سایر انواع قهوه متفاوت است. برای طرفداران خرید قهوه عربی، روش دم کردن آن نیز حائز اهمیت است؛ چرا که قهوه عربی با این روش خاص دم کردن نیز شناخته می شود. جلوتر این روش را توضیح خواهیم داد.

بهترین برندهای قهوه اسپرسو در سال 2024

 

لاواتزا (Lavazza):

یکی از قدیمی‌ ترین و محبوب‌ ترین برندهای قهوه ایتالیایی است که از سال ۱۸۹۵ فعالیت می‌ کند. لاواتزا مدل سوپر کریما اسپرسو، یکی از محصولات پرفروش آن است که از ترکیبی از دانه‌ های عربیکا و روبوستا تشکیل شده است. این اسپرسو دارای یک رست دارک فرانسوی قوی با طعم‌ هایی از شکلات، گردو و میوه‌ های خشک است.

  

کیکینگ هورس (Kicking Horse):

یک برند قهوه کانادایی است که از سال ۱۹۹۶ شروع به کار کرده است. کیکینگ هورس تمام محصولات خود را از دانه‌ های ارگانیک و تجارت عادلانه تهیه می‌ کند. کیکینگ هورس مدل کیک اس، یکی از محصولات محبوب آن است که از ترکیبی از دانه‌ های عربیکا و روبوستا از اندونزی، آمریکای جنوبی و مرکزی ساخته شده است. این اسپرسو دارای یک رست دارک قوی با طعم‌ هایی از چوب، شکلات تلخ و مرکبات است.

  

انتلیجنسیا (Intelligentsia):

یک برند قهوه آمریکایی است که از سال ۱۹۹۵ در شیکاگو فعالیت می‌ کند. انتلیجنسیا با تأکید بر کیفیت و تازگی قهوه‌ های خود شناخته شده است. انتلیجنسیا مدل بلند هاوس، یکی از محصولات مشهور آن است که از ترکیبی از دانه‌ های عربیکا از اتیوپی، کلمبیا و گواتمالا تشکیل شده است. این اسپرسو دارای یک رست لایت با طعم‌ هایی از سیب، مرکبات، نیشکر و شکلات شیری است.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%88

روش های خرید دانه قهوه عربیکا

 

برای خرید دانه قهوه عربیکا سه راه پیش روی شماست: کافی شاپ ها، فروشگاه های مواد غذایی یا خرده فروشی ها و آنلاین شاپ ها. قبلا هم ذکر کردیم که خرده فروشی ها و فروشگاه ها، بدترین مکان برای خرید قهوه عربیکا هستند؛ چرا که نه شیوه نگهداری مناسبی دارند و نه تنوع و قیمت مناسبی را ارائه می دهند؛ بعبارتی دو سر باخت!

کافی شاپ ها در نگاه اول مکان های خوبی برای خرید دانه قهوه عربیکا هستند؛ اما چندین ایراد بر آن ها وارد است. اول اینکه تنوع کافی را ندارند و دست شما در انتخاب برند و نوع قهوه آنقدرها باز نیست. از طرف دیگر، مراجعه حضوری و پرسش و پاسخ های متعدد و حوصله سربر از باریستا نیز در انتظار خریداران قهوه از کافی شاپ ها خواهد بود. در این میان، آنلاین شاپ ها، بهترین گزینه برای خرید قهوه عربیکا هستند؛ چرا که با توجه به فروش بالا، کالاهای انبار به سرعت تعدیل می شوند و قرار نیست کالای غیرتازه به دست مشتریان برسد.

همچنین سهولت خرید بالا و تخفیف های مناسب در کنار اطلاعات جامع و کامل در مورد هر نوع دانه قهوه، رهاورد آنلاین شاپ ها برای خریداران خواهد بود. ما در سایت قهوه خانه تلاش کرده ایم تا ضمن ارائه اطلاعات جامع و کامل در مورد هر نوع دانه قهوه، یک باریستای کارکشته برای مخاطبان خود باشیم و با متعادل سازی قیمت ها و تخفیف های مناسب، یک معامله دو سر برد را با دوستداران قهوه برقرار کنیم. 

تاریخچه قهوه فوری

 

تاریخچه قهوه فوری به قرن هجدهم میلادی باز می گردد. یعنی از اکثر کشورهای دنیا قدیمی تر است! در واقع، زمانی که ایده قهوه فوری ایجاد شد، حتی دوچرخه نداشتیم! اولین نوشیدنی که می توانیم آن را قهوه فوری بنامیم، در طول جنگ داخلی آمریکا ساخته شد. نام آن Essence of Coffee بود و اساساً مخلوطی از شکر، شیر و قهوه غلیظ بود؛ به این صورت که این ترکیب را با مقداری آب داغ مخلوط می کردند و قهوه آماده نوشیدن بود. با این حال، سربازان، نوشیدنی حاصله را به دلیل قوام آن دوست نداشتند و مدتی بعد، تولید آن متوقف شد.

کسی که به قهوه فوری کمک کرد تا توجه مردم را به خود جلب کند و خرید قهوه فوری بر سر زبان ها بیافتد، دانشمندی به نام ساتوری کاتو بود. مرد ژاپنی که در ایالات متحده کار می کند. پس از او، جورج لوئیس واشنگتن وقتی متوجه شد موادی شبیه کریستال روی دهانه قهوه جوش او تولید شده است، یک فرآیند جدید قهوه سازی فوری را توسعه داد که منجر به تولید اولین نسخه از کریستال های قهوه شد که ما هنوز هم آن ها را در قهوه های فوری می بینیم.

زمانی که نستله وارد بازی شد و قهوه فوری معروف به نام «نستله» را ساخت، قهوه فوری صنعت برزیل را تکان داد. این قهوه سفر خود را در جنگ جهانی دوم آغاز کرد و تا به امروز همچنان مشهور و معروف مانده است. نستله به قدری موفقیت آمیز بوده است که تقریباً هر یک از ما، حداقل برای یک بار هم که شده است قهوه فوری "نسکافه" را زمانی که نیاز به مصرف سریع کافئین داشتیم، امتحان کرده ایم.

کدام رست قهوه مناسب شماست؟

 

اگر در فکر خرید قهوه کافئین بالا هستید، باید بدانید کدام رست برای شما مناسب تر است. از آنجایی که میزان قوی بودن قهوه، ارتباط مستقیمی با مقداری مصرفی قهوه دارد، بسیاری از مردم فکر می کنند که بو دادن تیره تر، قهوه های قوی تر با محتوای کافئین بالاتر ایجاد می کند.

میزان برشته شدن قهوه بستگی به مدت زمان برشته شدن دانه ها دارد. دانه هایی که رست های تیره تر دارند، برای مدت زمان طولانی تری برشته شده اند و در نهایت، حجم آن ها سبک تر از رست های لایت است. در نقطه مقابل، قهوه هایی که به صورت لایت و مدیوم رست شده اند، طعم و مزه قوی ندارند و طعمی نزدیک به میوه خود دارند؛ اما محتوای کافئین آن ها بالاتر است. پس انتخاب قهوه های لایت رست، برای کسانی که خرید قهوه کافئین بالا را می پسندند، انتخاب بهتری است. می توانید از این نکات برای انتخاب و خرید قهوه کافئین بالا استفاده کنید. 

خرید قهوه اسپرسو کیلویی

 

 اگر بخواهیم رو راست باشیم، غیرممکن است که طرفدار قهوه باشید؛ اما تا کنون خرید قهوه اسپرسو را تجربه نکرده باشید !اسپرسو، قهوه خوش مزه و محبوبی است که طرفداران بی شماری در سراسر جهان دارد. همین موضوع، ضرورت خرید قهوه اسپرسو به صورت کیلویی را ثابت می کند. خرده فروشی های آنلاین و حضوری زیادی وجود دارند که قهوه اسپرسو را به صورت کیلویی می فروشند؛ اما بهترین مکان برای خرید قهوه اسپرسو به شکل عمده، به بودجه، اولویت و موقعیت شما بستگی دارد. در این بهش به برخی از مزایایی که باید هنگام انتخاب و خرید قهوه اسپرسو به صورت عمده در نظر بگیرید، اشاره خواهیم کرد:

قیمت و کیفیت دانه های قهوه: شما می خواهید بهترین ارزش را برای پول خود و همچنین بهترین طعم و تازگی را به دست آورید. این امر نیازمند بررسی دقیق محصولات قهوه اسپرسو و برقراری تعادل میان قیمت و کیفیت دانه هاست. 

صرفه جویی در زمان و هزینه: با خرید قهوه اسپرسو به صورت عمده، در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. خرید قهوه اسپرسو به صورت کیلویی، طبیعتا ارزان تر از خرید بسته های کوچک آن است. از طرف دیگر، لازم نیست مدام نگران تمام شدن قهوه یا مراجعه مکرر به فروشگاه باشید.

تازگی قهوه:از تازگی و کیفیت قهوه خود لذت ببرید. خرید قهوه اسپرسو به صورت کیلویی، این اطمینان را به شما می دهد که یک منبع ثابت از دانه های قهوه تازه و با کیفیت بالا دارید. شما می توانید آن ها را در ظروف بدون هوا ذخیره کنید و در صورت نیاز آن ها را آسیاب کنید تا طعم و عطر آن ها حفظ شود.

تست رست های مختلف: می توانید مخلوط ها و رست های مختلف را امتحان کنید. خرید قهوه اسپرسو به صورت کیلویی این فرصت را به شما می دهد تا انواع مختلف دانه های قهوه و رست های گوناگون را امتحان کنید. شما می توانید آن ها را با هم مخلوط کرده و با هم ترکیب کنید تا ترکیب ها و طعم های سفارشی خودتان را ایجاد کنید. همچنین می توانید قدرت و شدت اسپرسوی خود را براساس اولویت خود تنظیم کنید.

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد