x تبلیغات
بررسی تخصصی قهوه

طرز تهیه قهوه عربی

 

پس از خرید قهوه عربی، نوبت به تهیه و سرو آن می رسد. اگر برای شما هم سوال شده است که چگونه می توانید قهوه عربی را به سبک سنتی تهیه کنید، با ما همراه باشید تا همه زیر و بم های آن را برایتان بازگو کنیم. برشته کردن دانه های قهوه با یک قاشق بزرگ (به عربی میهماز) انجام می شود. ابتدا مقدار مناسبی از دانه های قهوه سبز باید برشته شوند. پس از برشته شدن، با قرار دادن آن ها در یک ظرف چوبی (نام عربی - mubarid) خنک می شوند. پس از سرد شدن دانه ها، از هاون به خصوص یک هاون کوچک (به عربی هاوان) برای آسیاب کردن دانه های رست شده استفاده می شود. ریتم سنگ زنی نیز کمی موسیقی به آیین سنتی می افزاید. دانه های قهوه باید به یک پودر ریز آسیاب شوند. اگر وقت ندارید که این کار را با هاون انجام دهید، می توانید از آسیاب های قهوه استفاده کنید.

به عنوان یک علاقه مند به خرید قهوه عربی، حتما می دانید که یک ظرف جداگانه برای تهیه و دم آوری قهوه عربی وجود دارد. در یک قهوه جوش بزرگ (خمره به زبان عربی) به مقدار لازم آب می جوشانند و دانه های آسیاب شده را به آن اضافه می کنند. سپس هل و زعفران و میخک و برگ شیبا را به مقدار مناسب آسیاب کرده و به آن اضافه می کنند. هل مقدار بیشتری استفاده می شود؛ در حالی که زعفران فقط کمی مورد نیاز است. پس از اضافه شدن مواد، آنها را به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید و سپس آنها را به قهوه جوش (به عربی داله) منتقل کنید تا سرو کنید. قهوه را با استفاده از الیاف نخل یا صافی معمولی در قوری قهوه صاف کنید.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C

چرا تک منشأ بودن قهوه مهم است؟

 

تک منشا به این معنی است که تمام دانه های قهوه ای که مصرف می کنید، از یک منطقه یا حداقل یک مکان جغرافیایی مشخص آمده باشند. هرچند باز هم تا حدی می توان جلوی قاطی شدن نژاد های مختلف را گرفت؛ ولی این مورد در مکان هایی مانند اتیوپی بی معنی است؛ چرا که در اتیوپی، اکثر کشاورزان، خرده مالک هستند و در ایستگاه های فرآوری، قهوه های مختلف از کشاورزان گوناگون، مخلوط و فرآوری می شوند.

اما چرا در هنگام خرید دانه قهوه اسپرسو باید به تک منشا بودن آن توجه کرد؟ دلیل آن روشن است، طعم نوشیدنی تهیه شده از دانه های تک مبدا، جذاب تر و واضح تر است؛ زیرا زمانی که از یک نوع دانه قهوه در تهیه نوشیدنی استفاده کنید، تمام عطر و طعم آن نوع دانه برجسته می شود. تصور کنید که ترکیبی با چهار قهوه مختلف دارید. دانستن اینکه کدام دانه ها باعث ایجاد چه طعمی شده اند، سخت و تا حدی غیرممکن است!

دقیقاً به همین دلیل، برخی از شرکت های فعال در زمینه قهوه، شروع به ارائه رست های اسپرسوی تک منشا کرده اند. این بدان معنی است که تمام دانه های قهوه ای که در یک بسته بندی جای می گیرند، از یک نوع و یک منشا جغرافیای بوده و با سایر کلاس های همان نژاد یا سایر نژاد های قهوه مخلوط نشده اند.

اگر از طرفداران خرید دانه قهوه اسپرسو باشید، می دانید که به طور معمول، دانه قهوه اسپرسو، در انواع مختلفی از سطوح، رست می شوند. این بدان معناست که دست شما در انتخاب و خرید دانه قهوه اسپرسو باز است و با انتخاب های مختلف، مقدار اسیدیته، کافئین و نت های میوه ای مختلف را در فنجانتان دریافت خواهید کرد. 

https://ghahvekhane.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%88

خواص قهوه ترک

 

هر قهوه خور ماهر می داند که قهوه فقط یک نوشیدنی انرژی زا نیست. خواص بسیار زیادی در دانه های قهوه نهفته است که ممکن با شنیدن آن ها تعجب کنید. از طرفی چون در فرآیند دم آوری قهوه ترک، ذرات قهوه نیز به بخشی از نوشیدنی شما تبدیل می شوند، بیش از سایر انواع قهوه می توانید از این خواص شگفت انگیز بهره مند شوید. چه بسا هدف برخی افراد از خرید قهوه ترک، بهره مندی از همین خواص است. برخی از خواصی که در منابع علمی به قهوه ترک نسبت داده اند، عبارتند از:


وجود ترکیبات مغذی:

قهوه ترک از آن دسته قهوه هایی است ک در هنگام دم آوری، فیلتر نمی شود؛ بنابراین حامل بسیاری از ترکیبات مغذی از جمله آنتی اکسیدانها، ترکیبات ضد التهابی و ... است. به همین دلیل است که بسیاری از قهوه خوران، خرید قهوه ترک و مصرف آن را ترجیح می دهند.


پیشگیری از آلزایمر:

شاید تعجب کنید که خرید قهوه ترک و مصرف آن، می تواند در پیشگیری از آلزایمر نقش داشته باشد؛ اما این موضوع به صورت علمی نیز ثابت شده است. کافئین موجود در قهوه، می تواند سلول های عصبی مغز را در برابر شمار زیادی از بیماری های عصبی محافظت کند. طبق آمار، مصرف پیوسته و منظم قهوه، می تواند احتمال بروز آلزایمر را تا یک سوم کاهش دهد.


کاهش بروز سرطان:

دانه های قهوه دارای انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند اثر رادیکال های آزاد را خنثی کنند. رادیکال های آزاد، گونه هایی هستند که از لحاظ شیمیایی بسیار فعال بوده و سبب تخریب بافت های بدن و سرطان زایی می شوند. کاهش بروز سرطان های مختلف از جمله سرطان لایه داخلی رحم(آندومتر)، کبد و مغزاستخوان در پی مصرف مداوم قهوه به صورت علمی ثابت شده است. سیروز کبدی یا کبد چرب، عارضه ای است که نهایتا می تواند منجر به سرطان کبد شود. قهوه ترک با بهبود التهابات در سیروز کبدی، باعث می شود ریسک بروز سرطان کبد تا حد زیادی از بین برود.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9

راهنمای خرید دانه قهوه به صورت فله ای

 

سفر شما برای خرید دانه قهوه فله ای، با طعمی که می خواهید در کافی شاپ خود به نمایش بگذارید، شروع می شود. به عنوان مثال، آیا می خواهید یک اسپرسو با طعم میوه ای ارائه دهید؟ اگر چنین است، پس به دنبال مخلوط یا قهوه های تک منشا از کشورهایی مانند اتیوپی یا کلمبیا باشید.

برای اینکه بتوانید در این مرحله به درستی گام بردارید و از ابتدا در خرید دانه قهوه فله ای دچار مشکل نشوید، باید سلیقه مشتریانتان را بشناسید. آن ها چه نوع قهوه ای را بیشتر دوست دارند؟ کدام نت ها و رایحه ها به طور کلی پرطرفدارتر است؟ سوال هایی از این دست، کمک می کند تا بتوانید قبل از خرید دانه قهوه فله ای، محصول مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید؛ زیرا اگر در مرحله انتخاب و خرید دانه قهوه فله ای دچار اشتباه شوید، از چندین جهت کسب و کارتان در معرض خطر قرار می گیرد. البته برعکس این موضوع هم وجود دارد. اگر به درستی انتخاب کنید، خرید دانه قهوه فله ای باعث می شود حاشیه سودتان افزایش پیدا کند و بتوانید کسب و کارتان را با آن سود، گسترش دهید. اولین نکته ای که باید پیش از خرید دانه قهوه فله ای بدانید، مشخصات طعم منشاهای مختلف است.

https://ghahvekhane.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D9%81%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C

قهوه کیلویی را رست شده بخریم یا نه؟

 

بسیاری از کافی شاپ ها تصمیم می گیرند پس از خرید قهوه کیلویی، دانه های خود را خودشان برشته کنند. تفت دادن دانه های خود، مزایای بسیار خوبی دارد. اول، به شما این امکان را می دهد که مستقیماً از هزینه های روستر عمده فروشی صرف نظر کنید. ثانیا به شما اجازه می دهد تا در مورد نوع پروفیل برشته شدنی که مدنظرتان است و می خواهید به مشتری خود ارائه دهید، آزادی بیشتری را داشته باشید. اما آیا لازم است خودتان قهوه را رست کنید؟

از ایده کافی شاپ هایی که دانه های قهوه را خودشان برشته می کنند، خوشم می آید. با این حال، تصمیم برای برشته کردن دانه های قهوه باید به چند عامل بستگی داشته باشد. اول اینکه آیا فضای فیزیکی دارید؟ برای برشته کردن دانه های قهوه، نیاز به نصب یک روستر قهوه است که حداقل به اندازه یک مجموعه ماشین لباسشویی و خشک کن عمودی نیازمند فضای خالی است. همچنین باید در محل ایمن مقاوم در برابر آتش با دودکشی که دود ها را را خارج می کند، نصب شود. دوم، آیا هزینه خرید دستگاه روستر قهوه را دارید؟ در نهایت، آیا تخصص کافی برای برشته کردن قهوه را دارید؟ برشته کردن قهوه به صورتی که عامه پسند باشد، نیاز به آموزش و تمرین بسیار دارد.

رست کردن قهوه توسط خودتان می تواند به ویژه بودن شما به عنوان یک کسب و کار کمک کند. اما تفت دادن دانه ها، با برخی از الزامات اضافی همراه است که باید قبل از خرید قهوه کیلویی رست نشده، آن ها را در نظر بگیرید. 

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%DB%8C%DB%8C

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد