x تبلیغات
بررسی تخصصی قهوه

کافئین چه تاثیری بر بدن دارد؟

 

کافئین یکی از آلکوئیدها است که باعث بالا رفتن انرژی و شادابی در افراد می شود. این ماده به طور فراوان در قهوه وجود دارد. شما می توانید با نوشیدن قهوه مقدار زیادی از کافئین را به بدن خود وارد کنید. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که این ماده هیچ ارزش غذایی و مزه ای ندارد و تنها روی سیستم عصبی شما تاثیر می گذارد. با مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین مغز و سیستم عصبی شما تحریک می شود. از همین طریق تمایل بدن شما به هوشیاری افزایش پیدا می کند و می توانید مدت طولانی تری تمرکز کنید و شاداب باشید.

2737 سال پیش از میلاد کافئین برای نخستین بار به صورت دم کرده توسط بشر مورد استفاده قرار گرفت؛ بنابراین می توان گفت که استفاده از این ماده برای افزایش هوشیاری از زمان های بسیار قدیم رایج بوده است. کافئین به طور مستقیم پس از مصرف وارد خون می شود و همین مسئله باعث اثرگذاری بسیار سریع آن شده است. مهم ترین تاثیر این ماده بر روی مغز است. مغز پس از مصرف کافئین به حالت هوشیاری باز می گردد و تمام خستگی آن از بین می رود. این ماده اثرات متعددی روی بدن دارد.

https://ghahvekhane.com/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%81%D8%A6%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D9%86

معرفی مناسب ترین مکان برای خرید قهوه

 

1.خرید قهوه از کافی شاپ 

خرید قهوه از کافه مورد علاقه تان به دلایل زیادی یکی از بهترین گزینه ها است. ابتدا می توانید آن را بچشید، یک باریستای خوب می تواند به شما در انتخاب قهوه مناسب کمک کند و به دلیل مصرف زیاد قهوه در کافی شاپ، قهوه های موجود، به احتمال زیاد تازه هستند و به خوبی نگهداری شوند؛ پس نباید نگران از دست رفتن طعم آن در اثر بی احتیاطی باشید.اما این روش معایب خود را نیز دارد. زمانی که از یک فروشگاه آنلاین، قهوه خریداری کنید، دست تان در انتخاب محصول، به مراتب باز تر خواهد بود. انبوه برندهای مشهور با محصولات مختلف و قیمت های ریز و درشت با یک کلیک در دسترس تان هستند و شما می توانید با توجه به بودجه، سلیقه، تجربیات قبلی و اطلاعات هر محصول، اقدام به خرید قهوه کنید.

2.خرید اینترنتی قهوه

اگر در جایی زندگی می کنید که به یک کافه عالی دسترسی ندارید، خرید مستقیم قهوه از یک فروشگاه آنلاین، بهترین راه است. حتی زمانی که یک کافی شاپ خوب در دسترس است، باز هم خرید از آنلاین شاپ ها مزایای بسیاری دارد که نباید آن ها را از قلم انداخت. آنلاین شاپ های معتبر، همیشه دانه های تازه دارند. بسیاری از آنلاین شاپ ها حتی چند بار در هفته محصولات جدید به انبار خود اضافه می کنند. این موضوع تضمین می کند که با خرید اینترنتی قهوه، دانه های تازه رست شده و مرغوب در اختیارتان قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، آنلاین شاپ ها اطلاعات زیادی در مورد همه انواع قهوه در اختیارتان خواهند گذاشت و در مسیر انتخاب محصول، برایتان نقش یک راهنمای خرید قهوه را ایفا خواهند کرد.

 

خرید آسیاب قهوه

 

یک راهنمای خرید قهوه خوب، باید همه مزایا و معایب را به صورت موازی بررسی کند؛ چرا که طیف وسیعی از خریداران برای پیدا کردن محصول مناسب خود، این مطلب را خواهند خواند؛ از قهوه خور های ماهر گرفته تا کسانی که برای اولین بار می خواهند نوشیدن قهوه را امتحان کنند. در کنار مزایایی که برای خرید دانه های کامل قهوه گفته شد، نباید دردسرهای آن را نیز از قلم انداخت. خرید آسیاب مناسب برای پودر کردن دانه های قهوه، یکی از معایب خرید دانه های کامل است. اینکه چگونه یک آسیاب قهوه را انتخاب کنید، بحث دیگری است که در این مقاله نمی گنجد؛ اما اگر صاحب یک کسب و کار در زمینه قهوه هستید یا در مورد طعم و عطر قهوه خود بسیار سخت گیرید، این هزینه در برابر چیزی که به دست می آورید، ناچیز خواهد بود.

علت اصلی طعم و عطر بی نظیر قهوه عربیکا

 

اگر از طرفداران قهوه باشید، حتما آوازه قهوه عربیکا را شنیده اید و ممکن است اشتیاق مردم برای خرید قهوه عربیکا شما را تعجب زده کند. اما چرا خرید قهوه عربیکا تا این حد پرطرفدار است؟

به دلیل طعم و رایحه بی نظیر آن

دانه های قهوه عربیکا به سبب کیفیت بالا، رایحه ای غنی را ارائه می دهند که عامه پسند و کاملاً معطر است و نت های کمی شیرین و ترش از نشانه های رایحه آن است. 

خواص منحصر به فرد قهوه عربیکا

خرید قهوه عربیکا و مصرف مداوم آن، با سلامت قلب و بهبود کنترل قند خون مرتبط است و ممکن است به چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند. به نظر می رسد نوشیدن منظم قهوه، شما را در برابر برخی از بیماری های عصبی رایج محافظت می کند، خطر ابتلا به بیماری های کبدی و برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد و حتی به افراد کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند.

اغلب مردم قهوه را اولین بار به دلیل کافئین موجود در آن امتحان می کنند. زمانی که برای مثال امتحان دارید یا به هر دلیل دیگری نیاز به بالا بودن سطح انرژی و بیدار ماندن دارید، قهوه مناسب ترین گزینه است. کافئین موجود در قهوه با تحریک سیستم عصبی مرکزی، با خستگی مبارزه می کند و با بلاک کردن گیرنده های یک نوع میانجی عصبی به نام آدنوزین، باعث بالا رفتن سطح دوپامین در مغز شده و خستگی را از شما دور می کند.

 

آیا قهوه باعث کاهش ریزش مو می شود؟

 

ریزش مو یک نگرانی رایج برای بسیاری از افراد است که هم مردان و هم زنان را در هر سنی، تحت تاثیر قرار می دهد. عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، عدم تعادل هورمونی و استرس می توانند در ریزش مو نقش داشته باشند؛ اما ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی و درمان های طبیعی می توانند به پیشگیری و کاهش ریزش مو کمک کنند. یکی از این درمان ها که در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده، استفاده از قهوه برای مبارزه با ریزش مو است.

  

تاثیر کافئین

قهوه که سرشار از آنتی اکسیدان و کافئین می باشد، فواید متعددی برای سلامت مو دارد. در جلوگیری از ریزش مو، کافئین می تواند نقش مهمی در تحریک فولیکول های مو و تقویت رشد مو ایفا نماید. کافئین می تواند به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کند. این امر به نوبه خود می تواند منجر به افزایش عرضه مواد مغذی ضروری به فولیکول های مو شود. در نتیجه، قهوه، رشد موی قوی تر و سالم تر را تقویت می کند.

  

تاثیر آنتی اکسیدان

علاوه بر این، قهوه حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت از مو و پوست سر در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کنند. رادیکال های آزاد، مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول های بدن، پوست سر و فولیکول های مو آسیب برسانند. با خنثی کردن این رادیکال های آزاد، آنتی اکسیدان های موجود در قهوه می توانند به حفظ سلامت کلی پوست سر و مو کمک کنند. در نتیجه، از ریزش زودرس مو جلوگیری نمایند.

https://ghahvekhane.com/%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87

برای خرید موفق قهوه به چه نکاتی دقت کنیم؟

 

چگونه فروشگاه قهوه خود را انتخاب کنیم؟ این همان سوالی است که ممکن است شما را تا اینجا کشانده باشد. هر صاحب کافی شاپ دلایل خود را برای تصمیم گیری در مورد اینکه روی کدام فروشگاه قهوه حساب باز کند، خواهد داشت. با این حال، به طور کلی، بسیاری از کافی شاپ ها برای خرید قهوه کیلویی عمدتاً بر اساس معیارهای زیر تصمیم گیری می کنند:


کیفیت قهوه

برای راه اندازی کسب و کار، کیفیتی که ارائه می کنید باید در حد مطلوب باشد. این موضوع برای اکثر صاحبان کافی شاپ نیز صادق است؛ به خصوص اینکه خرید قهوه کیلویی حساسیت بیشتری در مقایسه با خرید قهوه خرده دارد؛ زیرا شما حجم بیشتری از قهوه را خریداری می کنید و اگر وسواس کافی را به خرج ندهید، ممکن است هزینه های زیاد و اشتباهی را به خودتان تحمیل کنید. از طرف دیگر، بازار رقابتی حال حاضر، این الزام را ایجاد می کند که باید کیفیتی که به مشتریان خود ارائه می دهید، تا حد زیادی راضی کننده باشد؛ در غیر این صورت، رقابت را نفع به سایر طرفین واگذار خواهید کرد. بنابراین کیفیت و مرغوبیت دانه های قهوه، یکی از مهمترین فاکتورهای خرید قهوه کیلویی است.


طعم قهوه

قهوه شما باید طعم عالی داشته باشد، درست است؟ با شرایطی که امروزه در بازار قهوه دیده می شود، درست کردن یک فنجان قهوه دیگر مطرح نیست؛ بلکه درست کردن یک فنجان قهوه "خوب" مطرح است؛ یعنی یک نوشیدنی که مشتریانتان از نوشیدن آن لذت ببرند و برای نوشیدن قهوه، شما را انتخاب کنند. خرید قهوه کیلویی با کیفیت، همان برگ برنده ای است که به آن نیاز دارید. چون شما به صورت عمده خریداری می کنید، طبیعتا با پرداخت هزینه کمتر، مقدار بیشتری قهوه به شما تحویل داده می شود و حاشیه سودتان افزایش خواهد یافت.

از سمت دیگر، اگر عطر و طعم محصولی که خریده اید، مرغوب باشد، دیگر جای نگرانی برای بازاریابی نخواهید داشت؛ چرا که محصول خوب، خودش خودش را تبلیغ می کند و مشتریانتان باز هم برای خرید قهوه به شما مراجعه خواهند کرد. از بحث اصلی این قسمت دور نشویم. عوامل زیادی روی طعم قهوه شما تأثیر می گذارند، از جمله کشور مبدا، نحوه پردازش و برشته شدن  دانه ها، نژاد و ...

بهترین برندهای قهوه اسپرسو در سال 2024

 

لاواتزا (Lavazza):

یکی از قدیمی‌ ترین و محبوب‌ ترین برندهای قهوه ایتالیایی است که از سال ۱۸۹۵ فعالیت می‌ کند. لاواتزا مدل سوپر کریما اسپرسو، یکی از محصولات پرفروش آن است که از ترکیبی از دانه‌ های عربیکا و روبوستا تشکیل شده است. این اسپرسو دارای یک رست دارک فرانسوی قوی با طعم‌ هایی از شکلات، گردو و میوه‌ های خشک است.


کیکینگ هورس (Kicking Horse):

یک برند قهوه کانادایی است که از سال ۱۹۹۶ شروع به کار کرده است. کیکینگ هورس تمام محصولات خود را از دانه‌ های ارگانیک و تجارت عادلانه تهیه می‌ کند. کیکینگ هورس مدل کیک اس، یکی از محصولات محبوب آن است که از ترکیبی از دانه‌ های عربیکا و روبوستا از اندونزی، آمریکای جنوبی و مرکزی ساخته شده است. این اسپرسو دارای یک رست دارک قوی با طعم‌ هایی از چوب، شکلات تلخ و مرکبات است.


انتلیجنسیا (Intelligentsia):

یک برند قهوه آمریکایی است که از سال ۱۹۹۵ در شیکاگو فعالیت می‌ کند. انتلیجنسیا با تأکید بر کیفیت و تازگی قهوه‌ های خود شناخته شده است. انتلیجنسیا مدل بلند هاوس، یکی از محصولات مشهور آن است که از ترکیبی از دانه‌ های عربیکا از اتیوپی، کلمبیا و گواتمالا تشکیل شده است. این اسپرسو دارای یک رست لایت با طعم‌ هایی از سیب، مرکبات، نیشکر و شکلات شیری است.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%88

قیمت قهوه بدون کافئین

 

قهوه بدون کافئین، قهوه ای است که در جهت حذف بیشتر کافئین موجود در دانه ها فرآوری شده است. برای خرید قهوه، بازارهای مختلفی در دسترس و با گسترش آنلاین شاپ ها، طرفداران خرید قهوه بدون کافئین، انتخاب های بیشتری خواهند داشت؛ اما بهترین فروشگاه برای خرید قهوه بدون کافئین کجاست؟

در قدم اول باید فروشگاه های خرده فروش را کنار بگذارید؛ چرا که محصولات این فروشگاه ها به دلیل چرخش محصول کم، تازه نیستند و در نتیجه، عطر و طعم واقعی قهوه بدون کافئین را از دست خواهید داد. کافی شاپ ها هم نمی توانند گزینه مناسبی برای خرید قهوه بدون کافئین باشند؛ به این دلیل که در اکثر موارد، تنوع محصولات ارائه شده به اندازی کافی نیست و باید هزینه های جستجو و رفت و آمد و دردسرهای دیگر را نیز به هزینه اصلی قهوه اضافه کنید و چه بسا نتوانید قهوه بدون کافئین مورد نظرتان را پیدا کنید. خب پس از کجا باید قهوه بخریم؟

 ما در مجموعه قهوه خانه سعی بر این داشته ایم تا با ارائه دامنه زیادی از محصولات تازه و اورجینال، دست دوست داران قهوه را در انتخاب بازگذاشته و بهترین محصولات دنیای قهوه از جمله قهوه بدون کافئین را، بی دردسر و تنها با چند کلیک، به دست آن ها برسانیم. باور نمی کنید؟ یکبار خودتان امتحان کنید و تمام!

دانه قهوه را آنلاین بخریم یا حضوری؟

 

به عنوان یک فروشگاه آنلاین، اغلب افرادی که با آنها آشنا می شویم، درباره مزایای خرید قهوه به صورت آنلاین سؤال می کنند.  بنابراین تصمیم گرفتیم مقاله ای را به پاسخ به این سوال اختصاص دهیم، زیرا بسیاری از شما که از وب سایت ما بازدید می کنید، ممکن است به این فکر کنید که آیا اولین خرید قهوه اینترنتی خود را انجام دهید یا نه. شاید کافی شاپ ها گزینه های ساده تری به نظر برسند؛ اما با این حال، اکثر مردم خواهان یک فروشگاه قهوه حرفه ای در دسترس هستند و به همین دلیل است که فروش آنلاین دانه های قهوه با سرعت زیادی در حال رشد است.

قهوه عربی چه تاثیری بر سلامتی انسان دارد؟

 

قهوه عربی کالری صفر دارد و برای هضم غذا و همچنین برای رفع خستگی بسیار مفید است. زعفران موجود در قهوه عربی، حاوی بسیاری از مواد مغذی و ضروری برای بدن است. زعفران برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تولید انرژی و تولید رگ های خونی(آنژیوژنز) و همچنین برای حفظ سلامت چشم و پوست بسیار مفید است. همچنین در کاهش استرس روانی نیز تاثیر دارد. قهوه عربی نه تنها بدن را شاداب می کند؛ بلکه ذهن را نیز شاداب می کند و مصرف روزانه آن، به کاهش وزن بی دردسر و ساده کمک زیادی می کند. لازم نیست کار خاصی بکنید! فقط خرید قهوه عربی را انجام دهید و به صورت روزانه از آن نوشیدنی تهیه و مصرف کنید و تمام! پس از مدتی، متوجه کاهش وزن خود خواهید شد. این موضوع از لحاظ علمی ثابت شده است. قهوه عربی با افزایش میزان متابولیسم پایه بدن، مصرف انرژی را در بدنتان افزایش خواهد داد که منجر به سوخت و ساز بافت چربی بدنتان خواهد شد و در طولانی مدت، یک لاغری آسان را تجربه خواهید کرد. کارشناسان بهداشت می گویند که قهوه عربی به دلیل مصرف چربی های خون، برای کنترل فشار خون نیز تا حد زیادی مفید است.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد