چگونه فروشگاه قهوه خود را انتخاب کنیم؟ این همان سوالی است که ممکن است شما را تا اینجا کشانده باشد. هر صاحب کافی شاپ دلایل خود را برای تصمیم گیری در مورد اینکه روی کدام فروشگاه قهوه حساب باز کند، خواهد داشت. با این حال، به طور کلی، بسیاری از کافی شاپ ها برای خرید قهوه کیلویی عمدتاً بر اساس معیارهای زیر تصمیم گیری می کنند:


کیفیت قهوه

برای راه اندازی کسب و کار، کیفیتی که ارائه می کنید باید در حد مطلوب باشد. این موضوع برای اکثر صاحبان کافی شاپ نیز صادق است؛ به خصوص اینکه خرید قهوه کیلویی حساسیت بیشتری در مقایسه با خرید قهوه خرده دارد؛ زیرا شما حجم بیشتری از قهوه را خریداری می کنید و اگر وسواس کافی را به خرج ندهید، ممکن است هزینه های زیاد و اشتباهی را به خودتان تحمیل کنید. از طرف دیگر، بازار رقابتی حال حاضر، این الزام را ایجاد می کند که باید کیفیتی که به مشتریان خود ارائه می دهید، تا حد زیادی راضی کننده باشد؛ در غیر این صورت، رقابت را نفع به سایر طرفین واگذار خواهید کرد. بنابراین کیفیت و مرغوبیت دانه های قهوه، یکی از مهمترین فاکتورهای خرید قهوه کیلویی است.


طعم قهوه

قهوه شما باید طعم عالی داشته باشد، درست است؟ با شرایطی که امروزه در بازار قهوه دیده می شود، درست کردن یک فنجان قهوه دیگر مطرح نیست؛ بلکه درست کردن یک فنجان قهوه "خوب" مطرح است؛ یعنی یک نوشیدنی که مشتریانتان از نوشیدن آن لذت ببرند و برای نوشیدن قهوه، شما را انتخاب کنند. خرید قهوه کیلویی با کیفیت، همان برگ برنده ای است که به آن نیاز دارید. چون شما به صورت عمده خریداری می کنید، طبیعتا با پرداخت هزینه کمتر، مقدار بیشتری قهوه به شما تحویل داده می شود و حاشیه سودتان افزایش خواهد یافت.

از سمت دیگر، اگر عطر و طعم محصولی که خریده اید، مرغوب باشد، دیگر جای نگرانی برای بازاریابی نخواهید داشت؛ چرا که محصول خوب، خودش خودش را تبلیغ می کند و مشتریانتان باز هم برای خرید قهوه به شما مراجعه خواهند کرد. از بحث اصلی این قسمت دور نشویم. عوامل زیادی روی طعم قهوه شما تأثیر می گذارند، از جمله کشور مبدا، نحوه پردازش و برشته شدن  دانه ها، نژاد و ...